A
A
A
Официальный веб-сайт государственного учреждения образования
Cредняя школа № 66 г. Гомеля

Свидетельство о государственной регистрации юридического лица

 с регистрационным номером № 490423690 ЗДЕСЬ

адрес: ул. Макаенка, 19, 246038, г. Гомель

тел. +375 232 24-58-72  school66@gomel.centroo.by

телефоны горячей линии: 

+375 232 21-18-48 - Котило Анатолий Антонович, директор; 

+375 232 24-94-10 - Сердюк Светлана Владимировна, зам. по УР; 

+375 232 24-37-87  Иваничкина Ольга Павловна, зам. по УР;

+375 232 24-93-17 Воронцова Ирина Михайловна, зам. по ВР

и служба СППС;

+375 232 51-34-97

Управление образования Гомельского горисполкома

Яндекс.Метрика
Достижения
ГОД В БЕЛАРУСИ

Президент Беларуси Александр Лукашенко подписал Указ № 1 от 3 января 2025 г., которым 2025 год объявлен Годом благоустройства

 

Обратная связь
 
Eсли у Вас возникли вопросы, на которые Вы не нашли ответов, либо у Вас появились дополнительные вопросы по существующему на сайте материалу, Вы можете задать их нам, воспользовавшись формой обратной связи
Вы можете записаться на прием к специалистам, работающим в нашей школе,  с учетом графика их работы по интересующим Вас вопросам, воспользовавшись формой обратной связи

 
 
 

"Прямая линия отдела образования, спорта и туризма администрации Центрального района города Гомеля" 
телефоны :
80232 34 31 07
34 31 26
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Вам окажут информационную помощь,
 если Вы находитесь 
в трудной жизненной ситуации
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ГОТОВИМ ПЕДАГОГОВ - СОЗИДАЕМ БУДУЩЕЕ



Схема безопасных маршрутов учащихся

  

 

 

 
 
 

«Учиться - чтобы знать! Знать - чтобы уметь!
Уметь - чтобы делать! Делать - чтобы получать радость!»

Открытый урок по теме:

Minsk-the capital of Belarus

Учитель II категории

Григоренко Л.В.

Цели:

Познавательный аспект

Знакомство с достопримечательностями Минска.

Развивающий аспект:

Развитие внимания, анализа и общения, развитие догадки о значении лексической единиц  по контексту, развитие воображения ,восприятия речи на слух.

Учебный аспект:

Умение кратко передать основную мысль  прочитанного с опорой на текст.

Умение отвечать на вопросы.

Умение составлять монологическое высказывание по опорам.

Воспитательный аспект:

Развитие личностно значимой, познавательной мотивации учащихся; развитие способности к взаимодействию и сотрудничеству .

Языковой материал: слова и выражения по теме.

Форма: виртуальная экскурсия по Минску.

Необходимые ресурсы, материалы: программа Microsoft PowerPoint, мультимедийный проектор, экран компьютер, дидактические материалы, опорные схемы для устного высказывания.

Источники информации: сайты в Internet, посвященные достопримечательностям Минска, его истории, учебники английского языка.


План урока.

  1. Организационный момент.
  2. Речевая зарядка.
  3. Совершенствование навыков ознакомительного чтения.
  4. Развитее навыков монологической речи по опорам.
  5. Развитее навыков диалогической речи.
  6. Презентация проекта учащимися.
  7. Контроль навыков усвоенного.
  8. Итог урока, домашнее задание.

Ход урока

There is no place more

Delightful than home!

Нет лучше места на земле,

Чем родной дом!

Ц и ц е р о н


I. Организационный момент

Good morning, boys and girls! I am happy to greet all the participants of our geographical club "Discovery". If you look at the blackboard, you will see that the topic of our lesson today is "Minsk". Today I suggest you to travel around the capital of Belarus. Try to forget that we are at the lesson. Let's have a friendly talk. I would like you to make your own project, a collage and say some words concerning your own ideas about interesting places of Minsk.

II. Фонетическая зарядка.

CH - church, chess, catch, children.

TH - cathedral, theatre, thank, think.


But before we start our traveling let's pronounce the words which will be necessary for us:

  • Sights
  • Gallery
  • Suburb
  • The Central Railway Station
  • Church
  • Museum


These words will help you to learn more about Minsk.

III.Речевое развитие.


  • Square
  • Castle
  • Cathedral
  • Circus
  • Theatre


And now I wonder what places of interest you would

like to visit in Minsk ?And why? Name  as  many  sight s   as you can.

Use the construction   would  like


Рисунок 2


So you have mentioned the main sights of Minsk.

IV. Развитие навыков монологической речи.

But before we start our trip we should fill in the International pupil card.

You have 3 min to do it.


Рисунок 3

V. Dialogue "At the Information Desk"

– At last we are in Minsk! I have always wanted to visit it! Oh, here is, an Information Desk! Excuse me.

- Yes. What can I do for you?

- Could you give us some information  about  Minsk's most famous places?

- What have you already seen in Minsk?

- Nothing. We have only just come.

- Oh, where are you from?

- We are from Gomel

- Great! Well, you can  take  our  Minsk sightseeing  trip on a bus. It's the best way to  see  Minsk if you are short of time.

- Thank you. Good bye.

- Good bye!

Have a nice trip!

VI. Презентация.

So, let's start. The pupils who have prepared their projects about sightseeing of Minsk will be our guides. We shall see the most interesting places of Minsk from our bus. Try to know as much as possible  about  Minsk . Good luck!

P1: Good morning dear friends!

Welcome   to   Minsk!!!!

Pupil 1. Minsk is the capital of Belarus. It was founded in 1067.Its official birthday is March 3,1067. During the Second World War, Minsk was destroyed and not many old buildings have survived.

Pupil 2. Many  writers  , artists , actors and scientists have lived and worked in  Minsk. The oldest place in Minsk is the Troitskoye Suburb. There   are  a lot of  cafes ,small shops and museums there.

Pupil 3. Verkhny Gorod.

Verkhny Gorod is one of the most interesting parts of the capital. There   are  a lot of squares, churches and beautiful old buildings in Verkhny Gorod.

Pupil 4. Green Minsk.

There  are  a lot of parks, gardens, squares in Minsk. The favourite  places of Green Minsk are the Botanik Garden, Gorky Central Children Park, Mikhailovsky Small Park.

Pupil 5. There  are  a lot of museums in Minsk. The most popular is the National  Fine Arts museum.

This museum has got the works by famous Russian artist Shishkin, Serov, Perov, Levitan.

Pupil 6. There  are  more than 30 theatres in Minsk. The most  beautiful  theatre is the Opera and Ballet House.

There are a lot of churches and Cathedral in Minsk.

Pupil 7. New    Minsk.

When   tourists  come  to  Minsk , they see the new railway  station. The building is very modern and   beautiful.

VII. Read the text ‘The Central Railway Station’.



New words:

  • serve
  • destroy
  • rebuild
  • locate .

When tourists come to Minsk , they see the new railway  station. The building is very modern  and  beautiful. It is located in the centre of Minsk .The station was built in 1873. During the Second World War The Central   Railway   Station   was   destroyed . It   was  rebuild in 1945-1946.The new building of Minsk Railway Station was built in 2001. The station is served by Minsk Metro at   Plioshchad and Lenin Station. The Station   is  also  served  by the tramway and by the trolleybus.

So, task № 1. Look at the text and find the phrases in it.

-во время войны

-центр Минска

-был разрушен

-был восстановлен

-новое здание

Task № 2. Answer some questions.

1) When was the new Railway Station built?

2) Where is it located?

3) When was the new Railway Station rebuilt?

4) Is the building of Railway Station very modern   and   beautiful?

VII. Let’s have a short rest.

Stand up                                     Stand up

Hands up                                    Hands up

Hands down                              Bend left

Hands on hips                           Bend right

Sit down

VIII. Well ,  let’s  recall a pies of information about the capital of Belarus and watch the film.

Answer the questions.

-When was Minsk founded?

-How many people live in Minsk?

-When was the National Library of Belarus built?

-Is the National Library of Belarus the cultural centre of our country?

IX. Контроль усвоенного материала.

Complete the sentences.

1. Minsk is……………………………

2. Minsk was founded in…………………………

3. About  ………………….people live there today.

4. There are  a lot of…………………………

5. The most beautiful theatre is………………………

6. When tourists come to  Minsk  ,they see………………………..

7. The building of The Central   Railway   Station  is……………………………

8. The National Library of Belarus was built in…………

9. The National Library of Belarus is …………………………….

10. Welcome   to  Minsk ,the capital of Belarus!!!!!!!

X. Итог урока. Выставление оценок.

I think all of you have done a lot of work and I think you'll get "excellent" for your project.   The  lesson  is  over. Good -bye.

XI. Домашнее задание Написать письмо другу о впечатлении от экскурсии.


     


 

СВИДЕТЕЛЬСТВО о государственной регистрации информационного ресурса номер 5141202794 ЗДЕСЬ

Дата регистрации 13.06.2012

Дата актуализации 28.11.2024

© Отдел образования администрации Центрального района г. Гомеля. Cредняя школа № 66 г. Гомеля  school66@gomel.centroo.by